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The State of the Financial Services Industry 2017

Für traditionelle Finanzdienstleister stellt die Digitalisierung eine enorme Herausforderung dar. Zwar digitalisieren bereits viele Finanzdienstleister ihr Kerngeschäft, um die Betriebskosten zu senken und somit ihre Marktanteile, Gewinne und Bewertungen zu erhalten. Doch zukünftig wird es nicht mehr genügen, das bestehende Geschäft auf digitale Effizienz zu trimmen. Finanzdienstleister können dadurch ihren Unternehmenswert erhalten, aber nicht vergrößern.

Etablierte Finanzinstitute müssen neuen Wert für ihre Aktionäre schaffen. Es gilt, klare strategische Entscheidungen darüber zu treffen, wo und wie traditionelle Finanzdienstleister in einem veränderten digitalen Marktumfeld erfolgreich konkurrieren können. Oliver Wyman hat in dieser Studie drei Archetypen entwickelt, die von erfolgreichen Technologieunternehmen inspiriert sind und Finanzdienstleistern helfen, gezielte Schwerpunkte zu setzen: Nachfrage-Aggregator, Produkt- und Servicelieferanten und Plattformanbieter.

Die drei Archetypen: Nachfrage-Aggregator, Produkt- und Servicelieferant und Plattformanbieter

Source of sustainable advantage

Unique edge experience designed around customer needs empathy moments.

In the example ecosystem shown to the left, DA Bank is acting as a demand aggregator, serving a home-buyer with a seamless combination of its own products with externally sourced home insurance.

Key capabilities

  • Behavioral science & customer research
  • Highly refined customer segmentation & profitability model based on "personas"
  • Data-driven marketing and experience metrics
  • Human-centered design discipline for unpacking customer edge experiences and end-to-end journeys
  • Solution design and assembly

Source of sustainable advantage

Partner ecosystem orchestration to addressbroadest range of needs or specific needs, by removing friction and setting standard(s).

In the example ecosystem shown to the left, the Home Insurance Exchange is a platform provider, connecting insurers to home owners in need of insurance (indirectly in this case).

Key capabilities

  • Partner ecosystem development and management
  • Web-scale transaction processing
  • Integrated sales and marketing
  • Open API architecture/streamlined process for inbound integration
  • Data and transaction processing efficiency
  • Real-time partner reporting and data/analytics services

Source of sustainable advantage

"Plug and play" product manufacturing, easily "pluggable" to multiple demand aggregators, often powered by balance sheet.

In the example ecosystem shown to the left, the Home Insurance Providers are component suppliers, providing best-in-class products to multiple demand outlets.

Key capabilities

  • Compliance with stringent regulatory and supervisory requirements
  • Business development for orchestrating and assembling complementary components, modeled on hi-tech model (e.g. Salesforce.com)
  • Product feature & pricing optimization
  • Plug and play product API architecture for outbound integration
  • Balance sheet forecasting and asset/liability optimization

The State of the Financial Services Industry 2017

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